Wow!!? - Lelaki ini Menjadi Kaya Kerana Paypal Error




Seorang lelaki terkejut selepas mendapati akaun Paypal miliknya mempunyai nilai wang sebanyak 17 angka iaitu melebihi daripada kepunyaan orang terkaya di dunia ketika ini iaitu Carlos Slim Helu..

Lelaki bernama Chris Reynold, 56, berasal dari Delaware, US itu menyatakan bahawa dia sangat terkejut selepas membaca penyata bulanan yang dihantar oleh Paypal melalui email beberapa hari lalu kepadanya yang menunjukkan bahawa terdapat baki wang yang ‘sangat-sangat’ banyak dalam akaunnya..

Raynold turut menyatakan bahawa dia sememangnya telah menggunakan perkhidmatan Paypal sejak dari 10 tahun lalu dengan membeli dan menjual bahagian barangan kereta vintage melalui Ebay dan menyatakan bahawa dia biasanya membelanjakan tidak lebih dari $100 dalam sebulan..

Nilai wang yang dilaporkan oleh media adalah sebanyak 17 angka @ USD 92.233.720.368.547.800 Quadrillion iaitu sejuta kali ganda lebih kaya daripada manusia terkaya di dunia kini, Carlos Slim yang juga merupakan pemilik syarikat telekomunikasi Maestro Mexico


Chris Reynold

Raynold turut menyatakan keinginannya untuk membeli kelab liga besbol Philadelphia Phillies dan membayar segala hutang selepas terkejut melihat nilai wang dalam Paypal miliknya itu..

Bagaimanapun kekayaan sebagai “
orang terkaya di dunia” Chris Reynold hanyalah sementara sahaja apabila selepas dia memeriksa baki akaun miliknya secara online, baki dalam akaunnya hanyalah menunjukkan jumlah sifar kerana telah diperbaiki oleh Paypal yang berjaya mengesan kesilapan tersebut lebih awal..

Paypal mengakui tersilap mengkreditkan jumlah tersebut kepada akaun seorang lelaki (Raynold) sebelum mereka bertindak memberikan sejumlah wang sebagai ‘gantirugi’ atas kesilapan tersebut kepada Raynold, tetapi tidak diketahui jumlahnya lapor CNN.

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Artikel Lain!!?