Tahukah Anda!!? - Ada Simbol Seks di Sejadah





Subliminal message atau mesej bawah sadar merupakan signal atau pesanan yang terdapat dalam medium lain, yang dirancang untuk melewati di atas normal fikiran / persepsi manusia.

Mesej itu sebenarnya tidak disedari/ diketahui, namun dalam situasi tertentu ia dapat mempengaruhi fikiran, perilaku, tindakan, sikap, sistem kepercayaan dan sistem nilai secara positif mahupun negatif. Istilah bawah sadar bererti “ beneath alimen “.


Subliminal berasal dari bahasa Latin, kata sub yang bererti di bawah, dan limen, yang bererti batasan/sempadan (This is from the Latin words sub, meaning under, and limen, meaning theshold).

Samaada secara sengaja atau tidak sengaja, ada gambar/imej yang menampakkan mesej berbaur seks pada gambar sejadah, karpet alas untuk solat di masjid-masjid. 

Sejadah jenis ini sudah tersebar ke masjid-masjid, namun sayang masyarakat/ jama’ah masjid tidak menyedari bahawa karpet/sejadah yang mereka guna setiap hari sebenarnya bergambar porno.


Mungkin sepintas itu kita tidak dapat melihat dengan jelas dan pastinya tidak menyedari yang sebenarnya gambar yang kita katakan sebuah pintu sekiranya diperhatikan betul-betul akan menyerupai (maaf) seperti organ kelamin lelaki.

Cuba perhatikan kembali gambar sejadah atau karpet masjid! ini seperti sudah di desain dengan rapi oleh pihak pengilang.


-Sumber-

3 comments:

  1. Astagfirullah.....
    Karpet yang biasa di pake di masjid2.

    ReplyDelete
  2. xtahu pulak.. nic.. info.. thns..

    ReplyDelete
  3. ish3... that was rude! thanks for the information..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Artikel Lain!!?