Hahh!!? - Lelaki Ini Makan Kerusi Penumpang Bas

 

Seorang penumpang bas di Inggris tertangkap kamera CCTV tengah melakukan kegiatan aneh. Entah kerana terlalu lapar atau bagaimana, penumpang lelaki ini terlihat tengah memakan kerusi penumpang yang ada dalam bas.


Dalam rakaman kamera CCTV di dalam bas tujuan Torbay, Devon, Inggris, terlihat seorang penumpang lelaki dengan rambut warna gelap dan berbadan sedikit gemuk, tengah sibuk
'mengunyah' kerusi penumpang nombor 12. Diketahui si penumpang ini sudah berada dalam bas selama 20 minit sebelum akhirnya melakukan aktiviti makannya yang tidak lazim.

Akibat perbuatannya ini, kerusi penumpang dalam bas tersebut jadi rosak dan ditaksir kerugian mencapai 200 poundsterling.

"Pelaku yang berjenis kelamin laki-laki duduk di kerusi nombor 12 dalam bas di Paignton dan dia mengunyah kursi yang dia duduki, hal ini menimbulkan keruosakan senilai 200 poundsterling,
" ujar seorang polis dari Polis Torbay, Gary Blee, seperti dilansir oleh Daily Mail, Jumaat (27/7/2012).

Menurut Blee, selepas mengigit dan mengunyah kerusi penumpang, pelaku kemudian mengambil potongan lain dari kursi yang sama dengan tangannya. Hal ini membuat lubang yang ada di kursi tersebut semakin besar.

Insiden aneh ini terjadi pada 25 Mei lalu, namun hingga saat ini polis masih belum berhasil menangkap pelaku. Polis setempat juga tengah mencari saksi yang melihat langsung insiden aneh ini. Salah satunya dengan meminta bantuan warga setempat untuk melapor jika mengenal atau pernah melihat pelaku.

Secara terpisah, perusahaan pemilik bas tersebut, Stagecoach, mengaku hairan dengan insiden ini. Stagecoach menyatakan, pihaknya akan bekerja sama dengan polis setempat untuk mencari pelaku.

"Meskipun ini bukan insiden besar jika dilihat dari besarnya kerugian, tapi ini insiden yang aneh. Kami terus bekerja sama dengan polis dan membantu penyelidikan mereka
," ujar juru bicara Stagecoach.

Diketahui bahawa setiap bas milik Stagecoach memiliki instruksi yang harus dipatuhi penumpang, yang bunyinya:
'Dilarang makan dan minum yang membuat lingkungan sekitar Anda dan penumpang lain tidak nyaman atau menimbulkan gangguan.' Menurut Stagecoach, pelaku juga telah melanggar aturan lainnya, yakni penumpang tidak diperbolehkan 'merosak atau mengambil bahagian manapun dari kendaraan ini.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Artikel Lain!!?