What!!? - " Berpura - pura Mati Kerana Mengemis "







Cara mengemis pasangan ibu dan anak di China ini memang boleh dikatakan cukup ekstrim. Ketika si ibu berbaring di tanah dan pura-pura mati, si anak lalu berlakon seakan-akan ibunya itu telah mati untuk menarik simpati pejalan kaki yang melalui jalan itu.

Tubuh Ibu itu terbaring tak bergerak di sebuah lokasi pedestrian. Sehelai kain berwarna merah menyelimuti 'jasad'nya dari leher hingga kaki. Di sampingnya, para pejalan kaki dapat melihat seorang anak yang sedang berlutut dan menangis. Anak itu bahkan menundukkan kepalanya ke lantai dan meminta sumbangan kepada orang yang sedang lalu di tempat itu.

Drama menyedihkan yang terjadi di kota Shanghai, China, itu kemudian tiba-tiba berhenti setelah dua orang petugas keamanan mendatangi lokasi kejadian. Wanita yang tadinya terbaring tidak bergerak itu kemudian berdiri lalu pergi bersama anaknya.

Kemiskinan nampaknya telah membuat sebahagian orang menjadi cukup kreatif... Namun sayangnya tak ramai dari mereka yang mampu mengaplikasikan kelebihan mereka itu di jalan yang sewajarnya.



-Sumber-

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Artikel Lain!!?