What!!? - Anak Perempuan Bingung, Bila Bapa Nekad Menjadi Perempuan







Tash Ozimek berusia 16 tahun apabila John, ayahnya duduk bersamanya di satu petang dan bertanya padanya: 'Apakah perkara yang paling memalukan yang pernah dia lakukan untuk Tash?


Jadi, selepas beberapa minit, Tash berkata: 'Mungkin jika ayah berpakaian sebagai seorang wanita di hadapan semua rakan saya.' Jenaka Tash itu telah disambut tanpa kata oleh John. Namun kemudian dia mula menjelaskan, perlahan-lahan, bahawa itulah yang sedang dia fikirkan.


Katanya kepada anaknya bahawa dia akan sentiasa merasakan jantina yang benar adalah perempuan, dia tidak berpuas hati sebagai seorang lelaki, dan dia mahu menukar jantina. Sebelum dia selesai bercakap, Tash, 18, melarikan diri di dalam bilik dan menangis. 'Ia adalah satu kejutan, "katanya. 'Saya masih ingat, saya menangis untuk tempoh yang lama.'

'Ayah saya tidak pernah menunjukkan sikap kewanitaan. Dia memakai seluar jeans dan sweater. Dia tidak peduli tentang penampilannya sama sekali. Dia gemar bercakap tentang politik dan hal ehwal semasa kepada rakan-rakan saya. '

Julai lepas, John telah menjalani pembedahan jantina - diikuti dengan terapi hormon estrogen feminise, untuk melembutkan ciri wajah dan mewujudkan payudara. Hari ini, Jane berkata (John bertukar nama menjadi Jane), dia tidak menyesal menjadi seorang wanita. Buat pertama kali dalam hidupnya, dia berasa selesa dengan diri sendiri; gembira dengan identitinya.



'Saya masih memanggilnya ayah kerana perkataan tersebut merupakan kebiasaan kepada kami, tidak jantina,' katanya. 


-Sumber-


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Artikel Lain!!?