Hahh!!? - Aksi Kerabat Diraja Ala ala Gay?


Nampaknya sekarang gambar yang dikatakan aksi seorang anggota kerabat Diraja dalam gaya ‘tak senonohnya’ sedang bertebaran di blog-blog dan media sosial..

Dikatakan mereka yang selalu buat aksi-aksi begini adalah geng-geng ‘songsang’ atau istilah yang sekarang diguna pakai adalah golongan LGBT.


\

Sebenarnya adalah tidak adil untuk kita terus-menerus melabelkan golongan kerabat Diraja kita dengan pelbagai prasangka buruk dan negatif.

Ini kerana ramai juga yang mempunyai akhlak yang baik dan terpuji.

Tetapi biasalah, kerana nila setitik rosak susu sebelanga.

Kita tak mahu dek kerana perbuatan yang tidak elok di mata ini akan membuatkan institusi kerabat kita terus dipandang rendah, atau lebih teruk lagi digunakan pihak yang tidak bertanggung jawab untuk menghina mereka.

Yang penting, sebagai golongan yang mempunyai status tinggi dan dalam masyarakat, mereka harus menjaga tingkah laku mereka, perbuatan mereka, akhlak mereka.

Betul mereka juga manusia dan tidak sempurna, tetapi jangan sampai cacing naik ke mata.

Kita diajar dalam Al Quran bagaimana umat Nabi Luth menerima bala.

Masih ingatkan anda pada yang terjadi pada umat Nabi Luth?


Kaum Nabi Luth yang berjumlah hampir 4 juta orang telah dibinasakan oleh Allah S.W.T disebabkan mereka melakukan perbuatan terkutuk iaitu homoseks.

Walaupun telah dinasihatkan berkali-kali oleh Nabi Luth, namun mereka tidak mengendahkannya malah menuduh Nabi Luth hanya berpura-pura menunjuk baik.

Melihat daripada kejadian itu, Nabi Luth telah berdoa “
Wahai Tuhanku, tolonglah aku dengan menimpakan azab ke atas kaum yang melakukan kebinasaan itu.”

Maka dengan sekelip mata Allah S.W.T mengutuskan malaikat untuk menterbalikkan bumi Sodom sekaligus menghancurkan seluruh kaumnya.

Firman Allah di dalam Surah Hud ayat 82 :
“Maka apabila datang (masa perlaksanaan) perintah Kami, Kami jadikan negeri kaum Lut itu diterbalikkan (tertimbus segala yang ada di muka buminya) dan Kami menghujaninya dengan batu-batu dari tanah yang dibakar, menimpanya bertalu-talu
.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Artikel Lain!!?