Sadis!!? - Penyanyi Pop China Mati Ketika Menjalani Pembedahan Kosmetik





Penyanyi pop terkenal China mati ketika menjalani bedah plastik. Tewasnya penyanyi yang cantik ini, meninggalkan kesan buruk bagi jutaan wanita yang ingin membuat pembedahan plastik.

Wang Bei, 24 tahun, merupakan bekas peserta Super Girl (versi China American Idol). Penyanyi ini meninggal ketika‘bedah tulang muka’ di Wuhan, ibu kota daerahHubei, China Tengah.

Wang merasa perlu memperbaiki penampilannya melalui pembedahan kosmetik. Kecantikannya membuat kejayaan besar di Super Girl. Kematiannya membuat ramai orang khuatir bahaya pembedahan plastik, di negara dengan tiga juta orang melakukan pembedahan tiap tahunnya untuk memperbaiki penampilan mereka.

Sebuah “kecelakaan anestesi” terjadi selama prosedur operasi Wang di Zhong'ao Cosmetic Surgery Hospital. Rahang Wang mulai berdarah selama prosedur,membuatnya mati lemas.

Ibu Wang juga menjalani prosedur yang sama di klinik itu, ketika anakya meninggal. Tingginya permintaan pembedahan kosmetik membuat doktor tak terlatih juga melakukan operasi “yang terkenal berisiko dan tak bertanggung jawab”, kata profesor o di Guangdong Medical College China selatan Zhang Huabin.

Pengguna Web juga menyatakan keprihatinan mereka dan mempertanyakan mengapa gadis cantik seperti Wang merasa perlu melakukan pembedahan plastik. “Saya harap tragedi ini dapat meningkatkan kesedaran masyarakat terhadap kendurnya pengawasan industri ini,” kata pengguna Web.

Wang membayar dengan harga yang menyakitkan demi kecantikan”, kata sebuah entri di portal internet populer sina.com. Seperti dikutip dari Chinadaily, pengguna web lain bertanya mengapa Wang ingin pembedahan kosmetik ketika dia sudah “sangat cantik”.

-Sumber-

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Artikel Lain!!?