Berita!!? - Pemerkosaan Yang Disiarkan Live Di Tv



Tayangan Big Brother di Brazil mengundang heboh. Salah seorang peserta, Daniel Echaniz (31) dituduh telah memperkosa peserta wanita, Monique Amin. Peristiwa itu sendiri dapat dilihat oleh berjuta-juta penonton di Brazil, kerana tayangan tersebut disiarkan secara langsung di salah satu TV nasional di Brazil, Globo.



Melihat peristiwa ini, pihak polis Brazil telah melakukan pemeriksaan terhadap Daniel Echaniz dan menyelidik tempat kejadian,di sebuah studio di Rio de Janiero. Para penonton acara yang telah memasuki musim ke 12 itu terkejut ketika menyaksikan tayangan itu minggu lalu. Kerana disiarkan secara langsung, penonton di rumah boleh menyaksikan sendiri bagaimana Echaniz mendekati Monique Amin yang tertidur akibat terlalu mabuk. Echaniz lalu naik ke tempat tidur dan dilihat melakukan hubungan seks dengan Amin di sebalik selimut.


Menurut seorang sumber,insiden ini membuat peserta-peserta wanita lainnya kebingungan. Amin sendiri keesokan harinya ditanya mengenai kejadian tesebut di ruang diary, dan tidak boleh menjelaskan apa-apa. Polis sendiri akhirnya membawa Amin untuk memeriksa adakah dia memang telah diperkosa.



Sementara itu kerana skandal ini Echaniz akhirnya diusir dari “rumah” Big Brother dan harus menghadapi penyiasatan dari pihak polis. Jika terbukti bersalah Echaniz akan dipenjara enam atau sepuluh tahun.


“Sejak minggu lalu, dewan telah mengevaluasi sikap Daniel Echaniz, yang diduga telah melanggar peraturan program ini. Tayangan tersebut telah menunjukkan dia telah melanggar peraturan yang ada dalam program ini. “ ujar Pedro Bial, pengacara Big Brother Brazil

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Artikel Lain!!?