What!!? - " Kanak-Kanak Lelaki Tumbuh Tanduk Pada Dahi "







Seorang kanak-kanak lelaki terpaksa berdepan dengan hari-hari sukar selama empat bulan apabila kepalanya ditumbuhi ‘tanduk’.

George Ashman (gambar), 5, dilahirkan dengan tanda lahir berwarna merah terang di dahinya dan khuatir akan dibuli serta diejek apabila besar kelak, ibunya, Karen, 33, membuat keputusan untuk membuang tanda tersebut. Sehubungan itu, Ashman menjalani pembedahan bagi menegangkan kulitnya supaya tanda lahir tersebut dapat dibuang.

Ketika proses pembedahan, doktor memasukkan dua tisu bagi menegangkan kulit kanak-kanak itu dan ia akan mengembang secara beransur-ansur sehingga terbentuk seperti tanduk.


“Pertama kali melihat kepalanya ditumbuhi tanduk, saya amat terkejut kerana mukanya yang kecil dan comel kelihatan seperti ‘syaitan’,” kata ibunya kepada The Sun. Namun, selepas empat bulan pemakaian tisu tersebut, implan itu dikeluarkan semula dan kulit Ashman kembali normal malah hanya meninggalkan parut kecil.

Dalam pada itu, Karen menyatakan sepanjang tempoh anaknya ditumbuhi tanduk, orang ramai sering mencemuh mereka berhubung keganjilan itu. 


–Sumber  Edisikini

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Artikel Lain!!?